WDRAŻAMY
Eksperyment pedagogiczny
Minister Edukacji i Nauki wydał pozytywną decyzję i wyraził zgodę na realizację w Publicznym Salezjańskim Liceum Ogólnokształcącym w Poznaniu eksperymentu pedagogicznego, który nazwaliśmy „Uczeń samodzielny i odpowiedzialny za swój rozwój. Indywidualizacja procesu nauczania w liceum ogólnokształcącym.”.
Cele eksperymentu
ŚWIADOMY WYBÓR
Rozwijanie przez uczniów umiejętności dokonywania świadomego wyboru ścieżki kariery zawodowej.
ODPOWIEDZIALNOŚĆ
Kształtowanie odpowiedzialności uczniów za swoje wybory i decyzje.
MOTYWACJA
Wzmacnianie motywacji uczniów do nauki.
INDYWIDUALIZACJA
Indywidualizacja procesu kształcenia.
Założenia eksperymentu
Uczeń rozezna w klasie pierwszej Publicznego Salezjańskiego Liceum Ogólnokształcącego w Poznaniu (PSLO), które przedmioty będą rozwijały jego naturalne zdolności i pozwolą na wybór kierunku studiów.
WYBÓR
W czerwcu klasy pierwszej uczeń dokona wyboru dwóch lub trzech przedmiotów, które będzie kontynuował na poziomie rozszerzonym od klasy drugiej.
SAMOOCENA
Uczeń będzie rozwijał umiejętność oceny swoich osiągnięć edukacyjnych poprzez przystąpienie dwa razy w roku do sprawdzianów semestralnych z przedmiotów kończących się maturą.
PLANOWANIE
Uczeń będzie kształtował umiejętność planowania własnej nauki poprzez zastosowanie oceniania punktowego promującego różnorodność aktywności.
PRIORYTETY
Uczeń nauczy się planowania swojej pracy w ciągu roku szkolnego oraz ustawienia hierarchii ważności swoich wyborów.
Czas trwania
Eksperymentem zostanie objętych pięć kolejnych roczników uczniów w latach 2023/2024, 2024/2025, 2025/2026, 2026/2027, 2027/2028 rozpoczynających naukę w liceum i realizujących ją przez cztery lata do uzyskania matury.
1
PIĘĆ ROCZNIKÓW
2
NAUKA W LICEUM
3