os. Bohaterów II Wojny Światowej 29, 61-387 Poznań
61 875-62-30
szkola-poznan@salezjanie.pl

Sposób realizacji eksperymentu

WYBÓR ROZSZERZEŃ

Dajemy uczniowi możliwość skonstruowania przedmiotów rozszerzonych

SPOSÓB REALIZACJI:

1. Rekrutacja do PSLO odbywa się wg zasad podanych przez organ prowadzący oraz zgodnie z zarządzeniem wielkopolskiego kuratora oświaty. Zasady rekrutacji mają pomóc w wyborze uczniów, którzy będą w stanie sprostać założeniom niniejszego eksperymentu pedagogicznego.

2. W klasie pierwszej uczniowie będą realizowali wszystkie przedmioty na poziomie podstawowym.

3. Uczniowie odbędą cykl spotkań z doradcą zawodowym w zakresie przewidzianym w ustawie Prawo oświatowe.

4. Szkoła zaproponuje uczniom zestaw przedmiotowych kół zainteresowań do wyboru, na których uczniowie będą mogli zapoznać się z poziomem i trudnością treści realizowanych na poziomie rozszerzonym.

5. Od klasy drugiej uczniowie będą realizować przedmioty na poziomie rozszerzonym.
Załącznik nr 1. Zasady kwalifikacji uczniów klasy pierwszej do nauki przedmiotów na poziomie rozszerzonym.

6. W klasie pierwszej w czerwcu uczniowie dokonają wyboru dwóch lub trzech przedmiotów, które będą mogli rozszerzać, jeśli spełnią poniższe kryteria:
6.1. z przedmiotów: matematyka, fizyka, chemia, biologia uzyskają roczną ocenę klasyfikacyjną nie niższą niż dobra
6.2. uzyskają co najmniej 70% ze sprawdzianów semestralnych z przedmiotów wymienionych w punkcie 6.1, przeprowadzonych w grudniu i w maju (dokładne daty zostaną ogłoszone na początku roku szkolnego).
Załącznik nr 5. Regulamin sprawdzianów semestralnych przeprowadzanych w klasach pierwszych PSLO.
6.3. dla przedmiotów: język polski, język obcy, historia, historia i teraźniejszość oraz geografia szkoła nie stawia kryteriów przyjęcia na poziom rozszerzony.

7. Z każdego sprawdzianu semestralnego, o którym mowa w punkcie 6.1 będzie wystawiona z przedmiotu ocena cząstkowa z wagą równą wadze sprawdzianu.

8. Uczniowi, który nie stawi się w wyznaczonym terminie na sprawdzian semestralny będzie wyznaczony drugi termin.

9. Uczeń, który nie spełnił kryteriów wymienionych w punkcie 6.1 i 6.2 może złożyć pisemną prośbę do dyrektora szkoły o wyznaczenie dodatkowego terminu sprawdzianu kwalifikującego na poziom rozszerzony z danego przedmiotu.
Załącznik nr 2. Regulamin dodatkowego sprawdzianu kwalifikującego do nauczania przedmiotu na poziomie rozszerzonym.

10. Dyrektor wyznaczy dodatkowy termin sprawdzianu. Uzyskanie co najmniej 70% punktów możliwych do uzyskania kwalifikuje do rozpoczęcia nauki danego przedmiotu na poziomie rozszerzonym w klasie drugiej.

11. Uczniowie, którzy wybrali poziom rozszerzony z określonego przedmiotu, tworzą osobną grupę i nie będą spotykali się w ramach tego przedmiotu z uczniami realizującymi go na poziomie podstawowym.

12. Uczeń wybierze dwa lub trzy przedmioty, które będzie realizował na poziomie rozszerzonym, według następującej propozycji:

12.1.  Język polski, geografia, język angielski

12.2.  Język polski, historia, język angielski

12.3.  Matematyka, geografia, język angielski

12.4.  Matematyka, fizyka, język angielski

12.5.  Chemia, biologia

12.6.  Geografia, historia, język angielski

12.7.  Geografia, historia, HIT

12.8.  Matematyka, chemia

13. Od klasy drugiej dwa razy w roku (w grudniu i w maju, a w klasie czwartej w grudniu i w marcu) uczeń będzie pisał sprawdzian semestralny z przedmiotów realizowanych na poziomie rozszerzonym, które wybrał oraz z przedmiotów na poziomie podstawowym, które kończą się dla niego maturą. Wyniki tych sprawdzianów będą dla szkoły wskazówką jak zorganizować pomoc dla uczniów.
Załącznik nr 3. Regulamin sprawdzianów semestralnych w PSLO w klasach drugiej, trzeciej i czwartej.

14. Sprawdziany semestralne zostaną przeprowadzone w ciągu dwóch tygodni. Każdy sprawdzian będzie trwał nie dłużej niż dwie godziny lekcyjne. W tym czasie uczniowie będą mieli obowiązek uczestniczyć w pozostałych lekcjach, ale nie będą na nich oceniani.

15. Z każdego sprawdzianu semestralnego będzie wystawiona ocena cząstkowa z wagą równą wadze sprawdzianu.

16. W PSLO stosowane są dwa sposoby oceniania: za pomocą ocen lub za pomocą punktów.
Załącznik nr 4. Ogólne zasady oceniania punktowego.

17. Od klasy drugiej uczeń może wymienić przedmiot realizowany na poziomie rozszerzonym na inny lub zrezygnować z wybranego przedmiotu według zasad wymienionych w       załączniku nr 6
Skip to content